Lauritz.com



Jag har varit till auktionsfirman idag med en taklampa och en lampfot. Den ena har stått i en tunna i källarförrådet hur länge som helst. Det var väl inget större värde i den. Men, ett utrop på 1 200 kanske blir en slant. Den andra lampan är inte klar för försäljning riktigt än. Lampfoten ska värderas. Keramik. Ej signerad. Väger ca 10 kg. Troligtvis en Tilgman, vilket kommer att stå i annonsen. Lauritz ska undersöka saken närmare innan utropspriset bestäms. Preliminärt 1 500 kronor är satt. Hittar man inte något bestämt så får marknaden avgöra vad den är värd.

Jag fick blodad tand...här ska säljas! Köksskåpen är rensade på snapsglas, vaser, tillbringare, griskanna m.m. Sånt som jag vet har lite värde. Jag har diskat och grejat. Nu står dyrgriparna på matsalsbordet och glänser och väntar på skjuts till Lauritz. Skiten står kvar i skåpen. Skiten ja...är det inte bättre att jag kastar just den och behåller mina fina grejer som jag har sparat på så länge och faktiskt använder dem? Snapsglasen till exempel...






.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skål. L

2011-03-24 @ 06:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0