REA!

Köp-stress och mat-hets går nog hand i hand.
KÖP, kom och KÖP!
Konserverad gröt!

EXTRAPRIS!

2 kg pommes frites för 9 kr.

Äta bör man annars dör man...

Viktnedgång - motivation

Efter semestern så tänkte jag att nu får det vara nog. Hög tid att göra något. Igen. Jag har aldrig lyckats pulverbanta tidigare. Stått ut en dag sen har jag återgått till mina gamla vanor. Den här gången kändes det annorlunda...

Jag ville känna mig fin till festhelgen. Det var den främsta sporren. Efter fyra dar med flytande måltidsersättning så har i alla fall värsta svullnaden på magen lagt sig. Tarmarna har fått vila. Och det märktes tydligt. Svårast har varit på jobbet. Mina arbetskamrater lagar så god mat. Jag har stått vid spisen och dreglat. Till slut hittade jag ett tankesätt som fick mitt sug att stilla sig...

Med ögonen på maten: DET HÄR ÄR INTE SISTA GÅNGEN I VÄRLDSHISTORIEN SOM DET SERVERAS SILL OCH POTATIS, SMÖRGÅSTÅRTA, PRINSKORV...osv. Maten finns kvar när jag är klar. Det kan jag nästan svära på. Denna övertygelse har hjälpt mig massor. Maten blev med ens ointressant. Likaså chokladbiten i affären...den kommer finnas kvar där...sanna mina ord.

Ungkarlsflicka - jag?

Ja, det fick jag höra i helgen. Det kanske kan stämma. Vilket fall som helst så har jag aldrig i mitt liv blivit så mycket uppvaktad som jag har varit det senaste året. Från flera håll. Roligt och rörigt.

I fredags fick jag påhälsning i mobilen från en man som jag har dejtat i två omgångar. Han bara försvann sen. Vi är för olika tyckte han då. Han gick tillbaka till sitt x, men meddelade att han hade gjort ett fel val. Det har han förstått nu, skrev han. Och han bad om ursäkt. Han ville träffa mig igen. Det blir ingen tredje gången gillt. Jag är upptagen med en annan man. Jag skrev att jag har sällskap idag och tackade för tiden med honom. Han svarade; vill du ses så finns jag.

Jag tyckte det var konstigt. Men, det tyckte inte min särbo - "Det är inte så svårt att tycka om dig." Och varför min särbo fick reda på att jag fick sms från dejten...det är en annan historia. Jag tyckte först inte att det fanns nån anledning att berätta...sen blev jag tvungen...

Kyckling i stekpannan

Dags för lite mat i magen. Hungrig och trött. Dyningar efter helgens bravader. Förresten, jag träffade den där mannen som fick mig att känna mig som den viktigaste personen i hans liv, för en kväll, en danskväll, för två...tre år sen kanske. Han kände igen mig. Han bjöd på en öl och vi samtalade en stund innan jag gick vidare. Ingen dans den här gången. Kanske en annan gång...

Kärlek är...

...när köksbyggaren plockar bort knoppar och handtag innan han kasserar gamla luckor...och ger knopparna till mig. En ny laddning på väg.

Flytande kost...

Det känns på magen och syns på vågen. Idag är det en vecka sen jag började skaka Naturdiet-chokladpulver med vatten. Alla måltider ersatta i fyra dagar. Sen har jag ätit en måltid per dag. Resten pulver. Och nu spillde jag kaffe innanför blusen...återkommer...

En generös resa...

Vi åkte taxi hem från Pekingfesten i lördags. En stor en. Bilen kunde ta sju passagerare. Men, chauffören klämde in ytterligare en. Taxametern stannade på 109 kronor. Vi säger hundra jämnt, sa chauffören. Resan var värd minst 150 kronor i spöregnet. Den som betalade bjöd...

Hej blogg!

Kul å ses om än för en kort stund.

Semestertider här. Gotland midsommarveckan. Tre nätter hos dotter i Vibble, fyra nätter hos Myrna i Garda. Jag vill tacka för skön säng, god mat och trevligt sällskap i Garda. I Vibble sov jag på soffan.

Onsdag förra veckan åkte jag med kärleken till Marby. En dag tog vi båten över till Kolmården och åt på restaurang. En annan dag tog vi in på hotellet i Arkösund och sov över där en natt. I söndags promenerade vi till Abborreberg och åt glass. I måndags kom jag hem till lägenheten. Åter till Marby på torsdag. På måndag flyger jag till släkten i Finland. Imorgon ska jag boka flyg till Gotland. Avfärd i mitten av augusti. Då tar jag med mig kärleken hem till mitt barn och barnbarn, över en helg.