Jag förstår inte vitsen...


Ny leverans av Linas matkasse. Jag har förberett en kryddpasta som jag ska ha till morgondagens kycklinggryta.
Torkad koriander, torkad ingefära, kanel, curry, paprikapulver och salt ska röras samman med olja, sambal oelek och pressad vitlök. Alltesammans blev till ungefär två matskedar berberekryddpasta. Detta skulle jag egentligen ha rört ihop medans jag steker löken. Så står det i receptet. Direkt när blandningen är klar så ska den blandas med vatten och tomatpuré ihop med löken i grytan. Varför detta balt? Det är väl bara att ta en kryddburk i vardera hand och ösa direkt i grytan? Inte vet jag vad det skulle göra för skillnad. Vet du?

Och när blandningen puttrar så ska jag "Stycka 1 hel kyckling".
"Bryt benen ordentligt bakåt och skär sedan loss dem...osv"

Vilket får mig att tänka på ett självmord som skett idag.







.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0