Morgonritualer - örhängen och gröt


Inför dagpass på arbetet.

Snoozar en gång. Efter fem minuter ringer väckarklockan igen. 05:50.
Dags att kliva upp. På nattygsbordet har jag en liten träask med örhängen.
Innan jag lämnar sängen så väljer jag ut vilket par som ska få förgylla min dag.
Efter lön har jag oftast ett nytt par att välja på. Kostnad max 50 kronor.
Vad jag väljer för kläder spelar mindre roll eftersom de åker av när jag kommer
till jobbet. Nej, jag är inte naken på arbetet. Jag har arbetskläder.

Efter att jag tagit på mig örhängena så går jag till köket och kokar gröt i micron.
Havregryn med linfrön och tre katrinplommon. Under de två minuter
som det tar för frukosten att bli klar så packar jag matlåda och smörgåsar
som jag förberett kvällen innan.

När gröten är färdig så får den svalna en stund medans jag går till badrummet och
tvättar och sminkar och klär mig. Förr så valde jag att sova fem minuter extra
istället för att ta den tiden till make up. Jag tittar i många speglar, speciellt på
morgonen, så det känns gott att se mer pigg ut än jag känner mig. Då piggnar jag till.

När morgonhygienen är avklarad så har gröten lagom ät-temperatur.
Gillar inte skållhet gröt med uppvärmd mjölk. Sen är det dags att runda av
med tandborstning. Morgonrutinerna tar ungefär trekvart. Kl 06:30 sitter
jag i bilen på väg till jobbet.

Snart ringer väckarklockan...hög tid att sova. Natti








.

Kommentarer
Postat av: Gert

Har du köpt bil, du som cycklade så mycket förut. Kram Gert

2011-04-02 @ 07:42:10
Postat av: lepracia

Nä, jag har inte köpt nån bil. Har lånat en järnhäst(merca) i snart ett år. Kommer ha den ett tag till verkar det som. Har hämtat sommardäcken i helgen. Jag ombesörjer bytet. Ägaren(x) står för skatt och försäkring. Jag ser till att bilen blir besiktad, rullar och gör mil på mätaren. Ungefär så. Tjänster och gentjänster kan man säga. Vilket tär på min kondition ;) Verkar det komplicerat? ;)

2011-04-04 @ 23:23:56
Postat av: Gert

Måste vara en trevlig motion, och att förena nytta med nöje:))) Kram

2011-04-06 @ 06:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0