Sant eller falskt?


Bilderna från utställningen om Hästmannen är till salu för allmänheten. Fotografens önskan är att de ska bli lika populära som "Det gråtande barnet"? Hur har gubben lyckats gömma sig i ett stort hölass helt på egen hand? Sittandes på en cykel. Ser han nåt över huvud taget?





Bilden nedan skapar många frågor. Är det så här Hästmannen intar sin föda? Vad vill fotografen förmedla? Gubben kan lika gärna vara Komannen eller Skogsmannen i mina ögon. Fotografen har velat förstärka artistnamnet "Hästmannen"? Efter att ha tagit del av fotografens/filmarens egna berättelser så andas den här bilden förnedring i mina ögon. Om det är så att museumet i Eksjö har sett samma sak som jag, så förstår jag att man har sagt blankt nej till att visa utställningen.
Ingen av bilderna/händelserna finns med i dokumentärfilmen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0