Glad påsk och selleri!



Jag tänkte jag skulle ha skickat in denna bild till NT:s "läsarnas bilder". Säkert 5 kg. Lite godis till folket.
Min tro var att vi skulle hem till mamma och äta middag i helgen. Det är pratats om att familjen ska träffas. Jag har jobbat så jag har inte haft nån koll på planerna. Jag ringde hem till syster igår och skulle fråga när vi skulle dit. Syster jobbade.  Vi ska inte till eran mamma, svarade min systers samboa, vi ska till dej. Hopps! Vad trevligt. Då blir det inget firande med den delen av familjen förrän annandagen. Om jag ska ha 10 personer på middag så vill jag helst veta det före en dag innan. Det var ingen som hade tänkt på det. Jag fick ju mitt firande hos gammelfolket igår. Är mätt än. Sonen är på väg till sin farmor med pappan. Jag ska bege mig ut å cykeltur till käre far på landet. Få lite sol på näsan. Glömde lägga in en bild i gårdagens blogg om gammelfolket. Den kommer här...

 

Jag fotade dessa röda knölar igår. Visade bilden för gammelfolket. De har odlat och greja i trädgården i alla år. Ända tills olyckan hände. Mercan voltade vid Coop. De hängde upp och ner i bilen. Farfar bröt nacken. Troligtvis hände det när han knäppte av sig bältet innan räddningstjänsten kom. Hans huvud slog i taket. Det är snart 5 år sen. Han är på fötter, men stelopererad i nacken. Farfar såg direkt att det var rabarber på bilden. Gumman också. Jag har rabarber i skåpet, sa gumman. Hon gick till skafferiet och hämtade för att visa. Det hon tog fram var inte rabarber. Det var en bukett selleri. Väldigt likt rabarber. Gumman sa att det stod rabarber på skylten ovanför sellerin. Coops frukt- och gröntpersonal borde skickas på kurs. Men, det går ju lika bra med selleri...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0