Gammelfolket överraskar...

Påskkaffe hos farfar och gumman. Kaffe - det var vad jag trodde.
En kelsjuk kisse kråmade sig utanför porten. Ett mysigt välkomnande.
Jag tog några fotografier så att gammelfolket skulle få se lite av livet utanför huset.
De älskar katter.





"Påskkaffet" bestod av ett digert påskbord. Jag hade precis innan jag kom dit ätit en mastig påskbuffé.
Min tro var att jag skulle dricka kaffe, titta på dokumentärfilmen om Hästmannen och sen åka hem och göra smarriga räkmackor. Jag teg om den saken. Gammelfolket överraskar. "Vi skulle ju ändå äta". Det var som förr i tiden när de orkade ha middagsbjudningar. Bara jag i min familj var bjuden på denna "hemliga" måltid.
Förrätten - cocotter med lax och västerbottenost. Gott! Efter den var jag tvärmätt...



Till pajer, sill, ägg, fem sorters ostar, helg skinka, bröd m.m. drack vi ett glas vin och tog en nubbe.



Till kaffet dukade gumman fram kladdkaka värd namnet, mandelkubb och pepparkakor.
Jo, nu har jag ätit en räkmacka också...




................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0