Affärsidé



I det gula huset ska brännbart och matavfall slängas. Bakom det gula står ett blått hus. Där ska återvinningsbart material slängas.

Gammelfolkets rutiner har förändrats. Farfar störs av att dessa hus inte harmoniserar med bostadshusen. Han har inte sett dem i verkligheten. Gumman och jag diskuterade vad som skulle slängas vart. Det är rörigt för henne. Sopnedkastet utanför ytterdörren är igenbommat. För att farfar skulle hänga med i snacket så fick jag bege mig ut och fotografera sophusen. Nu vet han vad vi pratar om. Jag kan se att en del av sopberget kommer bo lite för länge i de gamlas lägenheter innan de hamnar på tippen. För att man inte orkar ta sig ut eller inte förstår den nya hanteringen. Eller både och. Det behövs stöd och hjälp...



.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0